söndag 11 mars 2012

Som att gå på lina med olika tunga tyngder

Just nu är mitt liv Som att gå på en väldigt tunn lina med olika tunga tyngder, i ena handen finns alla mina tyngder, en smärtsam sjukdom som innebär att jag inte får överanstränga mig eller göra de saker jag tycker mest om, i den skålen finns även alla de andra tunga stenarna från förr, allt det destruktiva i mitt liv.
I den andra skålen finns all min kreativitet, vilja, kärlek och allt det goda i mitt liv, allt det som bara vill fram, vill springa och hoppa, det som har en enorm kraft.
Att gå på lina och inte falla när man vill springa och hoppa men måste gå långsamt och balansera det tunga svåra smärtsamma mot all kärlek och kreativitet är inte lätt, faller jag blir jag sjukare, kan jag hålla balansen har jag en chans.
För att uttrycka den här känsla målade jag denna oljemålning 50*71

3 kommentarer:

  1. Gillar! Om jag får tycka lite, kanske lägga i något lysande i en av skålarna? Älskar dig!!!
    Melina

    SvaraRadera
  2. Du är fan bäst du gör mig så glad! All din kreativa vilja fastän allt kämpar du på underbara du shit vilken talang en gåva!

    SvaraRadera
  3. Vad fin den blev när den blev klar! ;-)

    Kramar!

    /HannaPanna

    SvaraRadera