fredag 16 mars 2012

psykisk sjukdom och hur våden kan upplevas



I höstas fick jag chansen att ta bilder till en större utställning med tema psykisk sjukdom
Det är bilder inspirerade av vad jag och mina vänner och har upplevt i kontakt med psykiatrin och vad jag har upplevt som vårdare inom psykiatrin.
Bilderna är menade som visualiseringar om hur det kan kännas att få medicin, hur den kan hjälpa eller kanske tvingas på, hur nyckeln kan låsa in känslor eller människor på gott och ont.
Hur det kan kännas att sitta mitt emot läkaren och bara gissa vad han skriver, om han hjälper eller skälper.
en bild visar hur det kan kännas att bli stämplad som sjuk, medan två bilder visar hur det kan bli om man tappar allt.
även en blid som visar förvirring eller splittring.
Bilderna är inspirerade av orden Före inläggning, vid inläggning, på avdelning och efter utsläpp.

Tusen tack till er modeller som hjälpte mig: Kaja, Martin, Gimp, Mirre; Ante, Lena




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar