onsdag 26 juni 2019

tecknade tygkassar

Vid nyår fick jag en ide.
Jag ville måla och rita enkla teckningar 
med budskap på tygkassar som avslappning.
Det började som en ide om 20 kassar. 
Den växte till 38 tillslut.

Temat var relationen mellan djur och människor, 
drömmar och framförallt kärlek och liv.
varje dag ritade jag någon, ett uttryck för något jag kände bara, något jag saknade eller var tacksam för att det finns i mitt liv. eller en känsla bara. riktig lyxtid för mig själv.
i slutet på februari var alla klara. 

här är ett axplock av de som blev i slutet. 
tack Ylva och Ronja modellerar tillsammans med katten och hunden.


















1 kommentar:

  1. Finns revolution för klimatet kvar? Vill isåfall köpa den och skicka den till bästa Greta Thunberg som ett tack för allt denna envisa unga kvinna gör för vår jord. ❤

    SvaraRadera