söndag 14 december 2014


Varptyngdvävd sjal i mina färger

för lite mer än ett år sedan skapade jag en fb sida för mina hantverk och slutade blogga här men på sista tiden har jag insett att denna blogg passar mig bättre.
jag har bytt namn på denna bloggen då den nu skall handla om alla mina små och stora projekt och inte bara fotografering.
när jag väntade barn sa många till mig att jag inte skulle hinna hantverka efter att jag fick barn, så blev det inte för ofta hantverkar jag på kvällen när min dotter sover.
däremot har det inte blivit mycket fotografering de sista två åren, det är svårt att få fritt så många timmar på dagen som krävs och man behöver vara frisk för att kunna fotta, det är vi sällan.
men jag hoppas att det ändras på med tiden.

nu har jag tänkt att presentera först en blogg om mitt senaste projekt, en sjal vävd på varptygdvävstol i höstfärger.




Jag använde tvåtrådigt garn från två olika märken, den ena fungerade väldigt bra medans den andra tovade sig något fruktansvärt och gav mig huvudbry och irritation tills jag fick tipset att smörja in väven i balsam, då blev mitt problem väldigt mycket mindre.
än en gång har jag lärt mig mycket.

( det kommer fler bloggar snart med det senaste årets olika små projekt som jag vill visa er)

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar