söndag 9 oktober 2011

växlande väder

 6/10/2011
För en gång skull föll det sig så att två goda vänner till mig, Martin Tzr Niklasson och Hampus Samulsson, som båda är duktiga fotografer och duktiga på ljusättning fast på helt olika sätt.
Båda ville leka fotografering med mig och Nettan Memberger (modellen underkvällen). Vilken lyx.
vädret var uppehåll tills vi gick ut genom dörren, då  kom en mindre storm och regn i tio minuter, sen la det sig men vi vågade ändå inte gå långt in i skogen från bilarna.
Martin och Hampus har båda blixtrar och studioljus vilket jag inte har och detta tog vi med ut i skogen tillsammans med ett batteriagrigat. Väl framme förstod jag att de andra fotograferna trodde att jag hade massa idéer, det hade jag inte, jag trodde att Hampus hade det.
Jag tyckte mest om situationen, tre goda vänner som nördar sig i ljus uppsättningar och leker.

Vi satte nog ljus i kanske 40 minuter, när vi väl var färdiga och började fota tog det ca 10 minuter innan regnet var över oss, det blev 52 bilder, sen skyndade vi oss att plocka i hop vår utrustning så att den inte skadades, men precis när vi hade plockat i hop reste sig en enorm regnbåge över Ängårdsbergen i Göteborg, då var vi dock redan på väg, det blev kort men roligt. Tack mina goda vänner för en bra kväll


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar